|SOKONGANPADU|

Wednesday, October 12, 2011

gadis desa

budak kampung!so what????ada aku kesah..aku lahir kampung..biar tak bandar besar.
biar tak ada bangunan juta tingkat.biar takda restoran 5 star!tapi aku bahagia bila pulang ke tempat aku.
rasa selamat.nak jalan sorang-sorang pun tak kesah,rasa selamat..aku bangga jadi anak desa.
Time raya tak yah nak pening-pening pikir nak balik mana.sebab aku memang tak pernah balik mana-mana.bangun pagi terus senyum nampak family.
mungkin nanti dah kawen kena la kan pening-pening nak balik mana.errr...lum masanye lagi.hohihohi..
aku tak cerewet bab makanan.
apa orang bagi aku bedal.tapi ikan laut kurang sikit.
ikan sungai tutup mata je boleh makan walau pun tulang penuh.ok.
ko biasa tak kutip getah skrap?dengan bau semerbak harum?tak kan?aku biasa.
tapi yang kebun sendiri.hasil titik peluh seorang lelaki bernama bapa.i call him "incek".
tanpa kebun tu tanpa hasil titik peluh dia.aku tak akan ada kat universiti mahal ni.apa aku nak semua dapat cuma lambat dan cepat je beza.kadang-kadang rasa melampau tapi itulah anak bongsu dia kan.haha.balik kampung dapat ronda satu kampung.hirup udara segar.
saya lah gadis desa paling ramah.
nampak makcik-makcik mesti tegur or senyum.tak diajar untuk menjadi kurang ajar dan tak diajar untuk menjadi sombong.
aku tetap gadis desa.kain batikn tu benda normal la bagi aku.hahaha.ulam-ulaman memag da lali.haaaaa..
korang ada?takde kan?ok.bai.
p/s:sapa nak belajar kutip getah meh datang kampung aku.ngerr..

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...